مصرف زیاد گوشت قرمز احتمال ابتلا به بیماری قلبی را 30 درصد افزایش می دهد
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۹
- یک مطالعه که به تازگی انجام شده نشان می دهد مصرف زیاد گوشت قرمز خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.
به نقل از تای ایندین نیوز، طبق نتایج این مطالعه، خطر ابتلا به بیماری قلبی در زنانی که به جای مصرف گوشت قرمز، بیشتر غذاهای سرشار از پروتیین مصرف می کنند، به طور چشمگیری کاهش یافت.
این مطالعه نشان داد که مصرف زیاد گوشت قرمز تازه، گوش قرمز فراوری شده و لبنیات پرچرب خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.
همچنین خطر ابتلا به بیماری قلبی در زنانی که در روز دو وعده گوشت قرمز می خورند در مقایسه با زنانی که در روز نیم وعده گوشت قرمز مصرف می کردند 30 درصد بیشتر است.
"آدام برنستین" از دانشکده بهداشت عمومی "هاروارد" گفت: مطالعه ما نشان می دهد در نظر گرفتن جایگزین هایی برای گوشت قرمز یا به حداقل رساندن میزان مصرف آن در رژیم غذایی، فواید سلامتی مهمی در بر دارد.
این اطلاعات همچنین نشان می دهد مصرف بیشتر وعده های گوشت مرغ و ماهی و خشکبار بطور قابل توجهی با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی ارتباط دارد.
خطر ابتلا به بیماری قلبی در زنانی که سایر غذاهای مملو از پروتیین را جایگزین گوشت قرمز کرده اند، در مقایسه با زنانی که روزی یک وعده گوشت قرمز می خورند، بطور قابل توجهی کمتر است.
این یافته ها در مجله Circulation: Journal of the American Heart Association منتشر شده است.
تعداد بازدید: 90 مرتبه